Wersja kontrastowa
A | A | A

Ankieta

 

Studia podyplomowe

 W ramach działalności Zakładu Pedagogiki przygotowaliśmy dla Państwa ofertę trzech studiów podyplomowych:

  -  Oligofrenopedagogika
  -  Socjoterapia i profilaktyka społecza,
  -  Przygotowanie pedagogiczne,
  -  Edukacja przedszkolna z diagnozą i terapią psychopedagogiczną,
  -  Zarządzanie placówką oświatową.


Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółowym opisem.

Inrofmacje na temat zasad i terminów rekrutacji uzyskacie Państwo pod adresem:  http://www.pwsz-sanok.edu.pl/dzial-toku-studiow/dla-kandydatow/studiapodyplomowe/

 

Studia podyplomowe: Oligofrenopedagogika

 

           Kwalifikacyjne studia podyplomowe adresowane są do nauczycieli, absolwentów studiów wyższych I, II stopnia lub jednolitych magisterskich z przygotowaniem pedagogicznym, nauczycieli pracujących zawodowo, którzy chcą zdobyć kwalifikacje pedagoga specjalnego.

           Kwalifikacyjne studia podyplomowe, adresowane są również do psychologów, logopedów i fizjoterapeutów. Dają kwalifikacje do pracy  z osobami z niepełnosprawnością intelektualną w różnych typach placówek edukacyjnych i opiekuńczo-wychowawczych.

           WYKAZ PRZEDMIOTÓW: 

 

Diagnoza psychopedagogiczna

Podstawy pedagogiki specjalnej

Podstawy prawne funkcjonowania osób niepełnosprawnych

Wsparcie i praca z rodziną osoby niepełnosprawnej

Elementy psychologii klinicznej i psychpatologii

Rewalidacja indywidualna

Psychoterapia z elementami terapii rodzin

Korygowanie zaburzeń i wad mowy u osób z niepełnosprawnością intelektualną

Zaburzenia zachowania dzieci i młodzieży

Społeczno-psychologiczna charakterystyka dziecka z niepełnosprawnością intelektualną

Oligofrenopedagogika z elementami ortodydaktyki

Metodyka nauczania osób niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu lekkim

Metodyka pracy z osobami z głębszą niepełnosprawnością intelektualną

Kształcenie integracyjne dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną

Edukacja, rehabilitacja i rewalidacja osób z niepełnosprawnością intelektualną

Wczesna interwencja w usprawnianiu dzieci z niepełnosprawnością intelektualną

Terapia zajęciowa osób niepełnosprawnych

Metody grupowe z elementami socjoterapii

Indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne dla osób z niepełnosprawnością intelektualną

              Osoby kończące studia podyplomowe mogą realizować proces edukacyjny, wychowawczy, terapeutyczny i rewalidacyjny osób z niepełnosprawnością intelektualną w każdym typie placówki edukacyjnej i opiekuńczo-rewalidacyjnej.

             Kształcenie na studiach podyplomowych daje przygotowanie z zakresu pedagogiki specjalnej (moduł 5) dla osób, które posiadają przygotowanie do wykonywania zawodu nauczyciela.

          Po ukończeniu studiów, słuchacz  otrzymuje świadectwo ukończenia Studiów Podyplomowych, które potwierdza zdobycie kwalifikacji pedagogicznych uprawniających do wykonywania zawodu nauczyciela specjalnego (po uprzednim zrealizowaniu modułu 1,2,3 ze standardów kształcenia nauczycieli z dnia 17 stycznia 2012r.).

          Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych oligofrenopedagogika jest aktywne uczestnictwo z zajęciach oraz uzyskanie wszystkich przewidzianych tokiem studiów zaliczeń i zdanie egzaminów, potwierdzone w karcie zaliczeń i egzaminów oraz w karcie słuchacza, zaliczenie praktyk a także złożenie egzaminu dyplomowego.

 

Czas trwania studiów: 2 semestry.

 

 

Studia podyplomowe: Socjoterapia i profilaktyka społeczna

 

Adresatami studiów są osoby posiadające przygotowanie pedagogiczne, pracujące lub planujące rozpoczęcie pracy z dziećmi, młodzieżą lub osobami dorosłymi. Preferowani będą absolwenci kierunków pedagogicznych, psychologicznych, nauczycieli różnych typów szkół oraz placówek resocjalizacyjnych i opiekuńczo-wychowawczych, pracownicy poradni psychologiczno-pedagogicznych oraz kuratorzy. Studia powstały w oparciu o Standardy Kwalifikacji Zawodowych Socjoterapeuty opracowanych przez Sekcję Socjoterapii Polskiego Towarzystwa Psychologicznego.

Po pozytywnym zdaniu egzaminu końcowego nadają kwalifikacje do prowadzenia grup socjoterapeutycznych, świetlic socjoterapeutycznych, jak również wzbogacają o wiedzę i umiejętności niezbędne do konstruowania i wdrażania programów profilaktycznych.

Wykwalifikowana kadra dydaktyczna z bogatym doświadczeniem zawodowym oraz zaplanowany program praktyk zapewni naszym absolwentom nabycie  profesjonalnych umiejętności psychologiczno-terapeutycznych, w tym diagnozowanie zastanej sytuacji, planowanie oddziaływań pomocowych, pracę z grupą socjoterapeutyczną, konstruowanie i wdrażanie programów profilaktycznych.

Program studiów obejmuje moduły:
  • > metodyka pracy terapeutycznej (w tym m.in. metodyka pracy z grupą, systemowe ujęcie rodziny),
  • > kompetencje terapeutyczne (w tym m.in. trening twórczości, prowadzenie grup socjoterapeutycznych, praktyka socjoterapeutyczna, praktyka w zakresie profilaktycznym),
  • > przygotowanie psychologiczne do pracy terapeutycznej (w tym m.in. zaburzenia okresu dzieciństwa i adolescencji, zaburzenia psychiczne dorosłych, czynniki leczące w psychoterapii),
  • > profilaktyka społeczna (w tym m.in. profilaktyka uzależnień i wykluczenia społecznego, projektowanie i ewaluacja programów profilaktycznych i wychowawczych).

     Warunkiem ukończenia studiów jest zaliczenie przedmiotów przewidzianych w programie studiów oraz złożenie egzaminu końcowego.

Czas trwania studiów: 3 semestry (340 godzin + 60 godzin praktyk).

 



 

Studia podyplomowe: Przygotowanie pedagogiczne

 

Studia podyplomowe skierowane są do obecnych lub przyszłych nauczycieli posiadających przygotowanie merytoryczne do nauczania przedmiotu, a nie posiadających przygotowania pedagogicznego. Oferta adresowana jest również do absolwentów szkół wyższych (w tym również absolwentów studiów pierwszego stopnia) np. psychologów, socjologów, pracowników socjalnych i innych osób chcących uzyskać wymagane kwalifikacje niezbędne do pracy w placówkach oświatowych i edukacyjnych.

 WYKAZ PRZEDMIOTÓW: 

Pedagogika ogólna

Psychologia ogólna

Podstawy pedeutologii

Psychologia rozwojowa z elementami psychologii różnic indywidualnych

Trening wychowawczy

Trening komunikacji interpersonalnej

Kultura żywego słowa z emisją głosu

Pedagogika społeczna

Metody aktywizujące w nauczaniu

Dydaktyka ogólna

Dydaktyka przedmiotowa (edukacja przedszkolna i I etap edukacji)

Dydaktyka przedmiotowa ( II, III, IV etap edukacji)

Dydaktyka dorosłych

Pierwsza pomoc

Profilaktyka w szkole

                    Praktyka pedagogiczne

 

Studia mają charakter studiów kwalifikacyjnych tzn. nadają kwalifikacje do pracy w szkołach i w placówkach oświatowych i oświatowo-wychowawczych, podległych Ministerstwu Edukacji Narodowej, na stanowisku nauczyciela, zgodnie z  Rozporządzeniem Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 17.01.2012 r. w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (moduł 2 i 3).

Uprawnienia są zgodne z:

Rozporządzeniem MEN z dnia 12 III 2009r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, których można zatrudnić nauczycieli nie mających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia  nauczycieli.

Absolwenci studiów drugiego stopnia nabywają kwalifikacje pedagogiczne potrzebne w pracy nauczyciela każdego typu szkoły,  natomiast w przypadku  absolwentów  studiów pierwszego stopnia nabyte kwalifikacje pedagogiczne uprawniają  do wykonywania zawodu nauczyciela w przedszkolu i szkołach podstawowych.

 

Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych przygotowanie pedagogiczne jest aktywne uczestnictwo z zajęciach oraz uzyskanie wszystkich przewidzianych tokiem studiów zaliczeń i zdanie egzaminów, potwierdzone w karcie zaliczeń i egzaminów oraz w karcie słuchacza, zaliczenie praktyk a także złożenie egzaminu dyplomowego.

 

Czas trwania studiów: 3 semestry (360 godzin + 150 godzin praktyk pedagogicznych).


 

 

Studia podyplomowe: Edukacja przedszkolna z diagnozą i terapią psychopedagogiczną

 

Oferta kierowana jest do osób legitymujących się dyplomem ukończenia studiów wyższych, co najmniej I stopnia, posiadających przygotowanie pedagogiczne lub kwalifikacje nauczycielskie, chcących uzyskać przygotowanie do pracy na stanowisku nauczyciela przedszkola.

Wiedza nabyta podczas studiowania pozwala na zdobycie profesjonalnych umiejętności niezbędnych w przyszłej pracy zawodowej, zgodnie z celami i specyfiką pracy w przedszkolu, dając dobre przygotowanie do działalności pedagogicznej obejmującej edukację dzieci, rozpoznawanie ich możliwości rozwojowych, wspomaganie rozwoju dzieci oraz podejmowanie wczesnej interwencji psychopedagogicznej.

Absolwent studiów uzyskuje:

1. kwalifikacje nauczyciela przedszkola

2. umiejętność diagnozowania zaburzeń i opóźnień rozwojowych oraz ich terapeutycznego wsparcia.


Program studiów obejmuje:

> w I semestrze - przedmioty ogólnoteoretyczne z zakresu pedagogiki, psychologii, pediatrii, dietetyki żywienia oraz zarządzania placówką;

> w II semestrze przedmioty z zakresu metodyk szczegółowych (zgodnie z obowiązującymi programami nauczania);

> w III semestrze - przedmioty z zakresu diagnostyczno-terapeutycznego (m.in. diagnoza    

i terapia psychopedagogiczna oraz logopedia).

 


Praktyka zawodowa w przedszkolach prowadzana jest w każdym semestrze nauki.


Czas trwania studiów: 3 semestry

 

 

Studia podyplomowe: Zarządzanie placówką oświatową

 

Absolwent studiów podyplomowych Zarządzanie placówką oświatową uzyskuje kwalifikacje do zajmowania stanowiska dyrektora/kierownika placówki oświatowej oraz zdobywa wiedzę i umiejętności niezbędne w realizacji zadań kierownika takiej instytucji, ze szczególnym uwzględnieniem w zakresie:

- Wykorzystania wiedzy teoretycznej z zakresu współczesnych metod zarządzania instytucją oświatową  

oraz powiązanych z nią dyscyplin i dziedzin naukowych, w tym analizy i interpretacji różnych

sytuacji społecznych wynikających z funkcjonowania instytucji oświatowych

oraz rozwiązywania ich problemów organizacyjnych.

- Kierowania zespołami ludzkimi i pracą zespołową w instytucjach oświatowych oraz sprawnego           posługiwania się systemami informatycznymi w zarządzaniu placówką oświatową.

- Zastosowania przepisów prawa regulujących funkcjonowanie instytucji oświatowej.                          

- Stosowania zasad i norm etycznych w podejmowaniu działań w zakresie zarządzania kadrą                 pedagogiczną i administracyjną placówki oświatowej.

- Podejmowania współpracy ze środowiskiem lokalnym, w tym domem rodzinnym oraz innymi             instytucjami oświatowymi, jak i instytucjami życia społecznego i kulturalnego, itp.

 

Kwalifikacje uzyskane po ukończeniu studiów Studia mają charakter studiów kwalifikacyjnych tzn. nadają kwalifikacje do pracy na stanowisku dyrektora/ menadżera w szkołach, przedszkolach i w placówkach oświatowowychowawczych.

Absolwent studiów podyplomowych otrzyma świadectwo ukończenia studiów podyplomowych na drukach ustalonych w obowiązujących przepisach. Warunkiem uzyskania świadectwa jest pozytywne zaliczenie wszystkich przedmiotów objętych planem kształcenia.

Absolwent uzyskuje kwalifikacje do pracy na stanowisku kierownika w placówkach oświatowych różnego typu zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 października 2009 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w poszczególnych typach publicznych szkół i rodzajach publicznych placówek (DZ. U. z 2009 r. nr 184, poz. 1436 z pózń. zm.).

 

 

 

Ideo Realizacja:

CMS Edito Powered by:
Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa im. Jana Grodka w Sanoku
ul. Mickiewicza 21 | 38- 500 Sanok