Wersja kontrastowa

Aktualności

Naukowe Koło Teatralne na warsztatach w Łodzi

06-04-2010

W dniach 25-26 marca odbyła się wycieczka koła teatralnego, działającego w naszej szkole w Instytucie Humanistyczno- Artystycznym, do Łodzi. Celem naszej podróży było przede wszystkim uczestnictwo w zorganizowanych specjalnie dla naszej grupy warsztatach teatralnych. Wyruszyliśmy w czwartek z samego rana. Po długiej, sześciogodzinnej, podróży dotarliśmy na miejsce. W budynku Fabryki Sztuki, w którym miały odbywać się nasze warsztaty, czekali już na nas aktorzy Teatru Chorea, wywodzącego się z Ośrodka Praktyk Teatralnych ,,Gardzienice"
Warsztaty były wyczerpujące, jednak z bardzo ciekawe.
Ćwiczenia skupiały się na pracy z ciałem, głosem i rytmem. Między innymi polegały na budowaniu relacji i interakcji aktorskich, czy np. grupowym wystukiwaniu rytmu, przy jednoczesnym wymawianiu kwestii słownych. Ostatnim elementem naszych warsztatów, była nauka tzw. Tańców Labiryntu, czyli tańców inspirowanych ikonografią antyczną. Czterogodzinne warsztaty zakończyliśmy oglądaniem fragmentów występów Teatru Chorea.
Wieczorem, tego samego dnia, poszliśmy do Teatru Nowego, gdzie odbyła się przedpremiera spektaklu pt. Matematyka miłości.
Główna bohaterka, gwiazda argentyńska, która rozstaje się z teatrem, wychodzi po raz ostatni na scenę, by opowiedzieć o swoim związku z mężczyzną, i błędach, które popełniają kobiety w postępowaniu z mężczyznami. Spektaklem zakończył się nasz pierwszy dzień pobytu w Łodzi.
Nocleg spędziliśmy w schronisku młodzieżowym.
Następny dzień, również upłynął pod znakiem kultury. Udaliśmy się do jednego z gmachów Muzeum Sztuki znajdującego się w Centrum Manufaktura. Tam mieliśmy okazję oglądać kolekcję sztuki współczesnej XIX i XX w.
Po przejściu trzech pięter muzeum, pozostały czas spędziliśmy na zwiedzaniu Łodzi. Między innymi przespacerowaliśmy się najdłuższą ulicą w Polsce, ulicą Piotrkowską, z uwzględnieniem Alei Gwiazd. Był również czas na zwiedzenie reszty Manufaktury. Około godziny 14.00 wyjechaliśmy w drogę powrotną do Sanoka, i w ten sposób zakończyła się nasza wycieczka. Pozostały jednak miłe wspomnienia oraz  fascynacja teatrem, którą bez wątpienia zaszczepił w nas pobyt w Łodzi, i organizowane tam zajęcia. Jesteśmy bardzo wdzięczni opiekunce koła: dr Jolancie Mazur- Fedak, sponsorom i organizatorom tej wycieczki, za możliwość spędzenia milo, interesująco i owocnie tych dwóch dni z kulturą. Niewątpliwie zdobyte przez nas umiejętności będziemy mogli wykorzystać do dalszej pracy naszego koła teatralnego.